Cactus Web

Οι μεγαλύτερες τάσεις SEO για το 2019

 

Αυτές είναι οι μεγαλύτερες τάσεις SEO για το 2019

Πώς θα αλλάξει ο κόσμος της βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης το 2019; Τι νέες τάσεις θα προκύψουν, ποιες παλιές τάσεις θα πεθάνουν και ποιες τάσεις θα συνεχιστούν το επόμενο έτος;

Το SEO αλλάζει συνεχώς, σε τέτοιο βαθμό που το καθιστά δύσκολο για κάποιον να συμβαδίσει με τα πάντα.

Ας δούμε μερικές από τις μεγαλύτερες τάσεις SEO για το 2019.

Η φωνητική αναζήτηση ξεκινά την κυριαρχία της

Η φωνητική αναζήτηση αυξάνεται καθαρά σε δημοτικότητα – και μάλιστα με πολύ γρήγορο ρυθμό. Φαίνεται ότι σε μερικά χρόνια, θα ακούμε το «Ok, Google» γύρω μας κάθε λίγα λεπτά. Μέχρι το 2020, οι ειδικοί πιστεύουν ότι το 50% όλων των αναζητήσεων θα είναι φωνητικές αναζητήσεις.

Ο αριθμός των ατόμων που χρησιμοποιούν φωνητικούς βοηθούς αυξάνεται με ταχύ ρυθμό κάθε χρόνο. Για παράδειγμα, 35,6 εκατομμύρια Αμερικανοί χρησιμοποιούν μια φωνητικά ενεργοποιημένη συσκευή τουλάχιστον μία φορά το μήνα και ένας στους έξι Αμερικανούς διαθέτει πλέον έξυπνα προγράμματα ομιλίας.

Αν και είναι αλήθεια ότι ο κόσμος των μηχανών αναζήτησης και του SEO αλλάζει και εξελίσσεται συνεχώς, η αύξηση της χρήσης της φωνητικής αναζήτησης είναι μια από τις μεγαλύτερες αλλαγές μέχρι σήμερα. Αυτό συμβαίνει επειδή είναι κάτι τελείως διαφορετικό και απαιτεί τελείως διαφορετική στρατηγική βελτιστοποίησης.

Σκεφτείτε το με αυτό τον τρόπο: υπάρχει ένας τρόπος που θα αναζητούσατε κάτι στο Google (την κανονική ιστοσελίδα) και ένας άλλος τρόπος για θα ρωτούσατε κάτι. Οι ερωτήσεις που πρόκειται να ζητήσουν οι χρήστες θα είναι κάπως διαφορετικές και θα δημιουργήσει μια ανάγκη για το περιεχόμενό μας που θα επιστραφεί – είτε μέσω ιστοσελίδας είτε μέσω φωνητικής αλληλεπίδρασης – να είναι έτοιμο και ικανό να απαντήσει σε αυτά τα πιο φυσικά ερωτήματα γλώσσας».

Είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί ότι η Google προτιμά τις σύντομες απαντήσεις σε ερωτήματα φωνητικής αναζήτησης: το τυπικό αποτέλεσμα είναι κατά μέσο όρο περίπου 29 λέξεις.

Ακόμη πιο ενδιαφέρον είναι ότι υπάρχει μια πολύ μεγάλη σύνδεση μεταξύ της βελτιστοποίησης της φωνητικής αναζήτησης και των χαρακτηριστικών αποσπασμάτων της Google – εκείνων των σύντομων απαντήσεων που μερικές φορές λαμβάνετε πάνω από όλα τα άλλα αποτελέσματα και έχουν μηδενική θέση στη σελίδα αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης της Google.

Καταχώρηση αποτελεσμάτων αναζήτησης με προτεραιότητα σε κινητά

Τον Μάρτιο του 2018, η Google ξεκίνησε επιτέλους τη ευρετηρίαση αποτελεσμάτων με προτεραιότητα σε κινητά. Μια αλλαγή που πολλοί θα έλεγαν πως έρχεται εδώ και πολύ καιρό, μιας και οι κινητές συσκευές αντιπροσωπεύουν πλέον το 60% της συνολικής κίνησης  στο διαδίκτυο και ο αριθμός αυτός πρόκειται να αυξηθεί.

Η διαδικασία αυτή είναι μικρότερη από ένα έτος, οπότε είναι δύσκολο να πούμε πού ακριβώς θα κατευθυνθεί. Αλλά αυτό που είναι ξεκάθαρο είναι πόσο σημαντική είναι η ταχύτητα, με βάση την τελευταία ενημέρωση που ήταν επικεντρωμένη στη βελτίωση της ταχύτητας. Πέρα από τη δημιουργία μιας πλήρως responsive ιστοσελίδας, είναι επίσης πολύ βασικό να είναι πλήρως λειτουργική σε κινητές συσκευές, αλλά και να κινείται πολύ γρήγορα.

Φαίνεται ότι η Google βλέπει τις ιστοσελίδες που φορτώνουν αργά ως το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα με τον κινητό ιστό και θέλουν να χρησιμοποιήσουν την επιρροή τους στην αγορά για να αναγκάσουν τους ιδιοκτήτες ιστοσελίδων να βελτιωθούν. Η ταχύτητα της ιστοσελίδας είναι ένα από τα βασικά συστατικά που αποτελούν της εμπειρίας των χρηστών μιας ιστοσελίδας και η μείωση του χρόνου φόρτωσης είναι το καλύτερο πράγμα που μπορεί να κάνει ένας ιδιοκτήτης ιστοσελίδας σήμερα για να βελτιώσει την παρουσία του στο διαδίκτυο .

Η δημιουργία καλύτερων ιστοσελίδων για κινητά και η δημιουργία καλύτερων εμπειριών χρήστη για τους επισκέπτες που χρησιμοποιούν κινητές συσκευές είναι επιτακτική. Επειδή δεν είναι ξεκάθαρο τι ακριβώς θα ακολουθήσει για την καταχώρηση αποτελεσμάτων αναζήτησης με προτεραιότητα για κινητά, αυτό που είναι ξεκάθαρο με βάση το παρελθόν της Google είναι πως θα ωφεληθούν ιστοσελίδες που είναι πιο εύκολες σε χρήση και περιήγηση, που προσφέρουν καλή εμπειρία χρήστη και κινούνται γρήγορα.

Η τεχνολογία Blockchain επηρεάζει το SEO και το SEM

Το Blockchain μπορεί να σχετίζεται κυρίως με το Bitcoin και γενικά με την αγορά κρυπτονομισμάτων, αλλά η επιρροή του blockchain θα είναι πολύ πιο εκτεταμένη από αυτό.

Και δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι πρόκειται επίσης να επηρεάσει τη βελτιστοποίηση των μηχανών αναζήτησης, αν όχι και γενικά το ψηφιακό μάρκετινγκ.

Το Blockchain, εν συντομία, αποσκοπεί στη δημιουργία ενός ασφαλούς και αξιόπιστου αρχείου συναλλαγών.

Αυτό σημαίνει πως μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να διασφαλίσει τις συναλλαγές που συμβαίνουν και στις μηχανές αναζήτησης – στις συνδέσεις μεταξύ διαφημιζόμενων και ιδιοκτητών ιστοσελίδων. Η Google, με αυτή την έννοια, είναι ο μεσάζων μεταξύ του διαφημιζόμενου και του κατόχου της ιστοσελίδας, βοηθώντας τους να εμπιστευτούν ο ένας τον άλλον, ώστε όλες αυτές οι συναλλαγές να εκτελούνται ομαλά.

Αλλά αυτό ακριβώς κάνει το blockchain εξ ορισμού – μόνο λίγο πιο αποτελεσματικά. Το Blockchain μπορεί να επαληθεύσει ότι κάθε χρήστης είναι αυτός που λέει ότι είναι, με 100% ακρίβεια.

Μπορεί να δει αν μια διαφήμιση προβλήθηκε από ένα πραγματικό πραγματικό πρόσωπο και όχι από ένα bot. Μπορεί να σας βοηθήσει να βεβαιωθείτε ότι ο κάτοχος της ιστοσελίδας πληρώνει μόνο για τα γνήσια κλικ σε διαφημίσεις που οδηγούν στην ιστοσελίδα του. Και ακόμα περισσότερο, όλα αυτά θα βοηθήσουν στη μείωση της ηλεκτρονικής απάτης διαφημίσεων.

Αυτό, φυσικά, δεν θα επηρεάσει μόνο τα έσοδα από διαφημίσεις της Google, αλλά είναι επίσης πιθανό να επηρεάσει και γενικά το SEO. Η Microsoft – και άλλες μεγάλες εταιρείες – συνεργάζονται ήδη με τα συστήματα ταυτοποίησης Blockstack Labs και ConsenSys που βασίζονται σε blockchain για να βελτιώσουν τις εφαρμογές και τις υπηρεσίες τους.

Χρησιμοποιώντας μια ενσωματωμένη διαδικασία σήμανσης, οι ιστοσελίδες μπορούν να καταγράφουν την ταυτότητα των επισκεπτών τους ή να καταγράφουν τον αριθμό των αντιδράσεων που κατόρθωσε μια ανάρτηση ιστολογίου. Θα μπορούσε ακόμη και να υπολογίσει ποιοι επισκέπτες έχουν συμβάλει σε αξία σε ορισμένες θέσεις και τις ενέργειες που έλαβαν, όπως σχόλια και κοινοποιήσεις. Όλα αυτά θα μπορούσαν να εισάγουν παράγοντες κατάταξης και να καταστήσουν το διαδίκτυο πιο ζωντανό και παραγωγικό.

Η αύξηση της βελτιστοποίησης αναζήτησης Amazon

Είναι δύσκολο να δει κανείς πώς μπορεί ποτέ η αναζήτηση της Amazon να ανταγωνιστεί με το Google – όπως και να’χει, είναι απίθανο να ψάξει κανείς για το «πώς να αφαιρέσω λεκέδες από χαλί» στο Amazon – αλλά είναι στην πραγματικότητα ένας τεράστιος ανταγωνιστής. Πολλοί ειδικοί SEO αναμένουν μια τεράστια αύξηση στην βελτιστοποίηση της αναζήτησης Amazon το επόμενο έτος.

Ερευνητές διαπίστωσαν ότι το 56% των καταναλωτών αναζητούν πρώτα στην Amazon πριν πάνε να κοιτάξουν σε άλλες ιστοσελίδες. Επιπλέον, δε βρίσκουν μόνο προϊόντα – βρίσκουν ό,τι άλλο χρειάζονται, που θα χρειάζονταν διαφορετικά το Google για να βρουν, όπως σχόλια προϊόντων, παρόμοιες προτάσεις προϊόντων και όλα τα άλλα είδη προϊόντων που μπορεί να τους ενδιαφέρουν. Με άλλα λόγια, δεν χρειάζονται άλλη μηχανή αναζήτησης για να βρουν αυτό που χρειάζονται ή θέλουν να αγοράσουν, ούτε για να κάνουν μια σωστή έρευνα πριν πάρουν μια απόφαση αγοράς.

Και αυτό είναι σίγουρα μια αρκετά μεγάλη απειλή για τη Google και τις διαφημίσεις Google. Αν λιγότεροι άνθρωποι πηγαίνουν εκεί για προϊόντα, μπορεί να έχει μεγάλο αντίκτυπο στη διαφήμιση και τα έσοδά της.

Και όταν πρόκειται να πραγματοποιήσουν αγορές, οι χρήστες προτιμούν την Amazon, λόγω ευκολίας περιήγησης, τιμών και εύκολης αποστολής προϊόντων, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία ερευνών.

Επειδή περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές στο διαδίκτυο στις ΗΠΑ ξεκινούν την αναζήτηση τους στο Amazon.com, κάθε επιχείρηση οφείλει να έχει μια επωνυμία και μια στρατηγική περιεχομένου στο κανάλι της Amazon, για να την αντιληφθεί το μεγαλύτερο μέρος των διαδικτυακών αγοραστών. Γνωρίζετε περισσότερα σχετικά με τη μάρκα σας από οποιονδήποτε άλλο, για αυτό βεβαιωθείτε ότι έχετε συνεπή και ακριβή επωνυμία σε πολλά κανάλια. Μην αφήνετε τους τυχαίους μεταπωλητές να ελέγχουν τα προϊόντα και την επωνυμία σας.

Συμπερασματικά

Υπάρχουν πολλές αλλαγές που συμβαίνουν στον ψηφιακό κόσμο αυτή τη στιγμή και ειδικά στον κόσμο της βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης. Είναι μια συναρπαστική, αν και λίγο τρομακτική, εποχή. Ίσως να μην είναι σαφές τι ακριβώς θα φέρει το μέλλον, αλλά είναι ξεκάθαρο ότι οι αναδυόμενες και μεγαλύτερες τεχνολογίες αρχίζουν να έχουν τεράστιο αντίκτυπο στο SEO και, αν δεν συμβαίνει ήδη, τότε τουλάχιστον πρόκειται να συμβεί πολύ σύντομα.